سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر مصالح

نظر

اینکه سلیقه ی افراد متفاوت است و هر کسی نگرش خاص خود را نسبت به چیدمان و دیزاین داخلی خانه ی خود دارد شکی در آن نیست . برخی از افراد هدفشان از ساخت یک خانه از پایه و بنیان اینست که بقول معروف آنطور که دلشان میخاهد و به سلیقه ی خودشان از هر نوع متریال و محصول ساختمانی استفاده کنند . حوض ماهی یکی از این گزینه هایی است که در تزئین نمای داخلی از آن استفاده می‌کنند . با توجه به مشکلات روزمره و اتفاقات جور واجور تفریح و رفتن به گردش خیلی کمرنگ شده در زندگی‌ها بخاطر همین استفاده از بعضی مصنوعات مثل همین گزینه ی حوض ماهی افراد به طبیعت نزدیکتر کرده است . ساخت حوض در ابعاد مختلفی است و ساخته می شود . مصالحی که برای ساخت حوض استفاده میشود که مقاوم باشد و آبندی خوبی داشته باشد که هم بتوان از زیبایی آن استفاده کرد . مصالحی مقاوم و غیر قابل نفوذ ی مثل قیر طبیعی را به عنوان ملات استفده میکنند . در برخی موارد بسته به تشخیص استاد بنا از خمیر آهک و خاکستر چوب و حتی تباله ی گوسفند و خاکستر و ساروج استفاده میکنند .     

حوض ماهی که در کارگاه  تولیدی کالا ساخت به ساخته و به فروش می رسد اینست که بسیار سبک به نسبت دیگر حوضها و قابل حمل و ساخته و تزئین شده با سرامیکهای استخری که آن هم از تنوع رنگ و شکل فراوانی است . البته نکته اینجاست که به بسته به سلیقه و نیاز اشکال و طرح حوض ماهی متفاوت بوده که این اشکال از دایره کم عمق و عمق دار شروع شده ، هشت ضلعی و شش ضلعی هم و حتی چهار گوش جز این اشکال ساخته شده می باشد . در تصویر زیر نمونه حوض ماهی عمق دار را میبینید که در ادامه ی مطلب به توضیحات در مورد آن می پردازیم :

حوض ماهی آنیل در شکل گرد و ابعاد 30*30 ساخته می شود .

حوض ماهی آنیل در ابعاد 30*30 و از دو مدل کاشی استخری مربعی و شش ضلعی با رنگبندی متنوع ساخته شده است . عمق این حوض ماهی با توجه به کاشی که در داخل آن کار شده است مشخص میشود . 4 ردیف کاشی مربعی کار شده است که اندازه این کاشی 1*1 است و ارتفاع این حوض ماهی کوچک و زیبا مشخص می شود .