سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر مصالح

نظر

 

کاشی از محصولاتی است که دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ می باشد . از کاشی می توان در محیط های آب ریز و داخلی ساختمان استفاده نمود. جنس کاشی از سفال می باشد و از دو بخش بدنه سفالی که قسمت اصلی و استخوان بندی کاشی است و      لعاب روی آن که ماده ای است شیشه ای تشکیل شده که استفاده یا عدم استفاده از لعاب ، مهم ترین عامل تمایز انواع کاشی به شمار می آید. از انواع کاشی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 کاشی پرسلانی :

کاشی پرسلانی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین انواع کاشی است که با استفاده از خاک رس سفید و یا کائولینی تولید می شود. این نوع کاشی در شرایط ویژه و دمای بالا پخته می شود و به همین دلیل دارای مقاومت بالایی در برابر شکستگی، فرسایش و جذب آب دارد. از این نوع کاشی می توان با خیال راحت در محیط های آبریز مانند دستشویی، حمام و آشپزخانه استفاده نمود.

کاشی گرانیتی :

کاشی های گرانیتی همان کاشی های پرسلانی بدون لعاب و صیقل یافته هستند که مانند آن ها دارای مقاومت بالا و جذب آب پایین می باشند. این نوع کاشی هیچ وجه اشتراکی با سنگ گرانیت ندارد و از آن مجزاست.

کاشی بدنه:

این نوع کاشی همانطور که از نامش مشخص است برای استفاده در بدنه و دیوار می باشد و در درجه پایین تری نسبت به کاشی کف پخته می شود . کاشی بدنه نسبت به کاشی های دیگر جذب آب بالاتری دارد و به همین دلیل از آن ها نمی توان در کف استفاده نمود.

کاشی کف:

این نوع کاشی که برای کف استفاده می شود به دلیل رفت و آمدی که بر روی کف صورت می گیرد و همواره در مجاورت اصطکاک بالایی قراردارد، بایستی محکم باشد.از ویژگی ها این کاشی می توان به مقاومت سایشی بالا و جذب آب پایین اشاره نمود. از این نوع کاشی می توان در دیوار و بدنه استفاده نمود